25 marraskuuta 2013

MITÄ LAHJAKSI KULLEKIN?

Nyt siis yhden postausehdotuksen toteuttamista. Kuten jo edellisessä postauksessa mainitsin, lähden heti joulupyhien jälkeen Tukholmaan, joten tuo minun toivekollaasini on lähinnä sellainen "mitä olisi kiva omistaa" - tyyppinen. Myöskin nuo isälle ja äidille suunnatut kollaasit ovat lähinnä sellaisia, että jos sitä olisi rahaa.. Meidän perheessä on muutenkin ollut tapana, että aikuisille ei niinkään ostella lahjoja, sillä esimerkiksi äitini on suoraan sanonut, ettei kaipaa mitään turhaketta. Eli jos jotain äidille ostan, mietin sen hyvin tarkkaan tai sitten teen jotain itse. Tuo itse tekeminen tuleekin todennäköisesti olemaan se vaihtoehto :).
 photo mine_zps351803b9.jpg
 - Itse olen jo pitkään haaveillut rannekellosta! Sen täytyisi olla tietty kultanen, mun lemppari. Tämä kyseinen kello on MK'n, mutta kivoja kelloja olen nähnyt myös Tommy Hilfigerilla. - Lisäksi tarvetta olis uusille treenivaatteille, erityisesti trikoille! Nää Adidaksen yksilöt tässä on aivan ihania, sillä vitsit noi printit kyllä iskee muhun! - Piponi on hävyksissä, joten uudelle olis tarvetta. Samoin lätkäsin tähän jo pitkään etsimäni täydelliset bf-farkut.. - Lisäksi meikkejä ja muuta kosmetiikkaa. Oon ihan innoissani, kun pääsen pitkästä aikaa Sephoran liikkeeseen Tukholmassa! Meikkishoppailua siis luvassa ;) - Olen ajatellut vaihtavani mun huoneen mustia yksityiskohtia enemmän valkoiseen ja beigen eri sävyihin. Lexingtonin tyynyliinat ovat aivan ihania, mutta myös melko tyyriitä. -

Hyvä ruoka, rauhallinen ja jouluinen fiilis ja aika perheen kanssa on myös mulle nykyään todella tärkeää. Pienempänä sitä odotti eniten vain niitä lahjoja, mutta näin jo vähän "vanhempana" on oppinut arvostamaan muutakin kuin sitä materiaa :).
 photo yours_zpsb046bb4c.jpg
Tuolla alempana on kollaasi, jossa on mun joululahjaideoita naispuoliselle ystävälle, mutta tehnyt samanmoista miespuoliselle.  Tätä poikaystävä-kollaasiahan voi toki hyödyntää sitten miespuolisen ystävänkin kanssa.

Mulla on jo tiedossa aika varmana, mitä ostan omalle poikaystävälleni. Jotenkin aina kamalan vaikeaa keksiä sellaista, mistä toinen oikeasti pitää ja sille tulee käyttöä. Tietysti mieleni halajaa pukinkonttiin sellaista melko hinnakasta juttua, mutta saas nyt nähdä, raaskinko ihan sitä ostaa. Tiedän kyllä, että poikaystäväni olisi siitä aivan innoissaan. Sitä en tietenkään voi paljastaa, mikä tämä asia on, eikä se ole tässä kollaasissakaan, koska poikkis lukee blogiani aina välillä.

- Vaatteet on aina hyvä lahja, jos vain tietää mistä toinen tykkää. Omalle poikkikselle voisin ostaa just kaulus-/pikeepaitoja tietyiltä merkeiltä, joita tiiän poikäystävän käyttävän. - Mä ostin mun poikaystävälle vuosipäivälahjaksi Spotify Premium -lahjakortin ja vitsit se piti siitä! Musiikkia rakastaville tämä on siis super kiva lahja ihan iästä ja sukupuolesta riippumatta. - Tuoksua, dödöä, suihkusaippuaa... Varmasti löytyy jokaiselle sopiva tuoksu. - Asusteita tyyliä viilaamaan. - Varsinkin Iphonen omistajille kuoria pitäisi löytyä rutkasti, joten ainakin osana lahjaa jotkun tyylikkäät/hauskat kuoret on aika jees. - Pari konsolipeliä. Ite en kyllä mun poikaystävälle ainakaan tota GTA:ta ostaisi, se ois nimittäin sitten hyvästi elämä. Fifa mun poikaystävällä on jo, ja mä jopa tykkään itsekin pelata sitä! -
 photo friendss_zpsa6cacc59.jpg
Naispuoliselle ystävälle oli ehkä helpoin tehdä tämä kollaasi. Samanmoisia juttuja kelpuuttaisin nimittäin itsekin.

- Vaatteita, asusteita, suklaata, kenties joku spa/kauneushoitolahetki, sinne voisi livahtaa itsekin mukaan tai jotain ihanaa kosmetiikkaa. - photo moms_zps6b6508dd.png
Äidille minun oli vaikeaa keksiä mitään ideoita, sillä kuten jo sanoin, aion todennäköisesti tehdä äidilleni lahjan itse. Äitejä on varmasti monia erilaisia, toiset enemmän tyttömäisempiä, nuorekkaampia, kuin taas toiset. Jokainen varmasti tuntee oman äitinsä parhaiten, joten lahjaa kannattaa miettiä henkilökohtaisesti. :) Yksi hyvä lahjaidea on kollaasiinkin kirjoittamani kotitöissä auttaminen. Oma äitini olisi varmasti ainakin mielissään, jos lupaisin imuroida vaikka koko talon tai muuta vastaavaa. photo dads_zps89d28919.jpg
Isällekin lahjan keksiminen tuottaa kyllä päänvaivaa.
- Kenties aamutakki? Tai tohvelit? Tai joku tyylikäs neule? Kello? Ei taida mun rahat riittää... Tai joku hauska solmio? -
Siinäpä minulle mietittävää, onneksi on melkein kuukausi vielä aikaa. Kohta kumminkin huomataan, että enää viikko jouluun ja lahjat ostamatta... Joten nyt on hyvä aika alkaa viimeistään lahjaideoita miettimään!

8 kommenttia:

  1. Kivoja vinkkejä! :) millainen budjetti sulla on yleensä ollut, lahjoja ostaessasi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Mulla ei ole oikeastaan ollut mitään kiinteää budjettia, käyn kerran viikossa töissä ja olen nyt joulun tullessa yrittänyt säästää palkkaani lahjoja varten :). Poikaystävän lahja tulee maksamaan yli 100€, mutta ei meillä kavereiden kanssa ole ollut tapana toisillemme mitään älykalliita juttuja ostaa, sellasta parin kympin luokkaa.

      Poista
  2. tosi kiva postaus:) millä ohjelmal teit noi kollaasit et miten sait noista kuvista ns kaiken ylimääräisen pois ja liitettyä valkoseen taustaan?:)

    VastaaPoista
  3. Tein ne netissä, polyvorella :)
    Kiitos!

    VastaaPoista
  4. viivi oot ihana sun blogi on ihana <3 haluun noi sun vaatteet sul on nii upee tyyli! <3 :) t.laiskakata muka panostan täällä fyssaan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww Kata kiitos sä oot ihana <3! Ja onneks mul ei oo enää kokeit mut tsemppiii, mun mielest se fyssa oli mun viime jakson vaikein koe!

      Poista
  5. heeeei mist toi ekan kollaasin pipo on? tosi kivan näkönen! :D

    muutenkin tosi kivan oloinen blogi, taidan liittyä lukijaksi :)

    http://pink-had-me.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on Riverislandilta! Mietin ite jo hetken et pitäskö tilata, mut sit en raaskinukkaa :D.

      Ja kiitos paljon :)

      Poista