02 tammikuuta 2014

2014 IS GONNA BE AWESOME

En ole ikinä ollut mitenkään kovin innoissani alkavasta uudesta vuodesta tai pitänyt sitä minään ihmeellisenä uuden alkuna. En ole tainnut ikinä edes tehdä mitään uudenvuodenlupausta. Vuosi 2013 oli omalla tavallaan mahtava, mutta se jokin siitä puuttui. Se jokin, en vain ole varma mikä.

Päätin tehdä asialle jotain. Päätin, että vuodesta 2014 tulee se vuosi. Se vuosi, mistä kaikki aina puhuvat. Olen aina ollut kriittinen tuota sanontaa kohtaan - miksi haluaisin sanoa etukäteen, että jostain vuodesta tulee se minun vuoteni, kun minulla on sen jälkeen vielä monta vuotta edessä? Miksi haluaisin elää elämäni parhaan vuoden jo nyt? Päätin, että koskaan ei ole liian aikaista aloittaa. Miksi en voisi luvata tästä lähtien joka ikisen vuoden lopussa, että seuraava vuosi on se minun vuoteni? Miksen voisi tehdä jokaisesta vuodesta omalla asenteellani mahtavaa ja ainutlaatuista, parasta? Niimpä.

Älkää olko itse itsenne tiellä, vaan menkää ja kokekaa! Niin minä aion tänä vuonna ja kaikkina vuosina tästä eteenpäin tehdä. 2014 IS GONNA BE THE YEAR. photo RESOLUTION_zpsf9c868d1.png
No mitä minä sitten olen päättänyt tehdä? En aio olla päätösteni kanssa itselleni liian ankara - jos esimerkiksi kuntoilun suhteen takkuilisi joskus aivan liikaa ja tekisi mieli vetää vain herkkuöverit, niin sallisin sen itselleni. Jostain pitää kumminkin aloittaa ja elämässä pitää asettaa tavoitteita saavuttaakseen ne!

- LIIKUN ENEMMÄN JA MONIPUOLISESTI
Olen aina harrastanut jonkinlaista urheilua ja urheilu on sitä kautta aina ollut lähellä sydäntäni. Tänä vuonna aion harrastaa monenlaista liikuntaa: yritän käydä vanhaan tapaani vähintään 3krt viikossa salilla, joista osa saa olla aerobistakin. Välillä, jos mieli on virkeä tai kenties kaipaa virkistystä aion lähteä juoksulenkille. Aion myös antaa ratsastustunnilla kaikkeni enkä luovuttaa heti, kun vatsalihaksiin vähän sattuu. Aionpa myös mahdollisesti kokeilla jotain aivan uutta - jos vaikka joku ystäväni innostuisi kokeilemaan tankotanssia, jota olen jo pitkään halunnut kokeilla.

- SYÖN TERVEELLISESTI
Puuroa aamiaiseksi, enemmän hedelmiä, enemmän kalaa, enemmän vihanneksia ja yksinkertaisesti jätän mahdollisimman vähälle joka päiväisen pikku napostelun ja liian usein mahaan uppoavan roskaruoan. Olen jopa mielessäni pähkäillyt osallistumista Fitfarmin Bikini Challengeen, joka kestää 10 viikkoa ja tälle ajalle saisin tarkan ruokavalion ja treeniohjelman. Olisin osallistunut jo aika päiviä sitten, mutta 99€ hinta vähän kauhistuttaa. Toisaalta, olisiko se paljoa omasta terveydestä? photo RESOLUTION1_zpsbb8228d0.jpg
- VÄHENNÄN VALITTAMISTA JA TURHAA MUREHTIMISTA
Valitan aivan liikaa turhista asioista. Valitan niistä etenkin poikaystävälleni. On vain paljon helpompaa purkaa itseään todella läheiselle ihmisille ja aina ei tule ajatelleeksi, miltä se toisesta tuntuu. Tänä vuonna aion nauttia enemmän elämästäni ja yrittää sivuuttaa pienet ärsytyksen aiheet.

- OLEN ENEMMÄN YSTÄVIENI KANSSA
Tuntuu, että lukion alettua mulla ei enää ole tarpeeksi aikaa mun ystäville. Tänä vuonna aion olla heidän kanssaan enemmän. Olen sellainen ihminen, että pidän paljon kotona olemisesta ja tarvitsen välillä omaa aikaa, mutta ei niitä ystäviä kyllä mikään voita. Voisinkin sanoa, että yritän saada elämässä tärkeät asiat tasapainoon: perheen, ystävät, poikaystävän, treenaamisen, koulun ja hevoset sekä sen ihan oman ajan. photo RESOLUTION2_zpsf370b6bd.jpg
Näiden lisäksi mulla on vielä yksi päätös tälle vuodelle: MENEN FESTAREILLE. Ärsyttää vieläkin niin pirusti, että 2013 kesällä en käynyt ainoillakaan festareilla. 2014 kesä tulee olemaan viimeinen kesä alaikäisenä ja täytyyhän nyt silloin päästä festareille :D!

Teittekö te mitään uudenvuoden päätöksiä? Ois kiva kuulla!


kuvat: weit


2 kommenttia:

  1. Ihana postaus taas kerran! Ootan aina innolla millon sulta tulee uus postaus :) Vaikutat tosi maanläheiseltä ja upeelta persoonalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua kiitos sikana, tää kommentti veti kyllä suupielet korviin :)!♥

      Poista